Mazda Xedos 9 Alınır mı?

MX9

Ahmet TEKİR
Konum
İzmir
Araç Markası
1997-Mazda Xedos 9
Araç Renk ve Tip
Lacivert-sedan
Birinin Xedos 9 alınır mı sorusuna cevap vermek o kadar kolay mı? Ben bu soruyu bir tek ustama sordum. O da al dedi. Zaten xedos benim idealimde olan bir arabaydı. Aldım ve mutluyum. Ancak işin nakdi yanı önemli gibi görünse de daha önemli yanı usta meselesi. Bir de bu arabaya kendinizden de birşeyler katmanız gerekiyor. Sadece ben binerim sorunu olursa ustalar zaten çözer demek yetmiyor. Bazen sorunu sizin araştırarak çözmeniz gerekiyor. Tabi parça tedariki konusunda da biraz cesur davranmak gerekli. Ben bazı ufak tefek parçaları kendim de temin ettim tabi. Mesela distribütör aldım çıkma japonyadan şimdi yolda. Yenisi 5.000 liranın üzerindeydi. Falan filan bu arabaya bineceksen usta, tedarik sorunların çözümlerini internet forumları, workshoplar gibi kanallar üzerinden kafa yorma gibi işletme maliyetlerini de hesaba katmak gerekir. Bi elektrik sorunu için elektrikçiye gidersin adam ilk defa araba görmüş gibi bakar kalır. Ne yazık ki bu tip arabalarda aşılamayan en büyük sorun yine beşeri oluyor.
 

Bayraktar

Doğayı Sev Xedos'u Öp!
Yönetici
Moderatör
Konum
İzmir
Araç Markası
Xedos 9
Birinin Xedos 9 alınır mı sorusuna cevap vermek o kadar kolay mı? Ben bu soruyu bir tek ustama sordum. O da al dedi. Zaten xedos benim idealimde olan bir arabaydı. Aldım ve mutluyum. Ancak işin nakdi yanı önemli gibi görünse de daha önemli yanı usta meselesi. Bir de bu arabaya kendinizden de birşeyler katmanız gerekiyor. Sadece ben binerim sorunu olursa ustalar zaten çözer demek yetmiyor. Bazen sorunu sizin araştırarak çözmeniz gerekiyor. Tabi parça tedariki konusunda da biraz cesur davranmak gerekli. Ben bazı ufak tefek parçaları kendim de temin ettim tabi. Mesela distribütör aldım çıkma japonyadan şimdi yolda. Yenisi 5.000 liranın üzerindeydi. Falan filan bu arabaya bineceksen usta, tedarik sorunların çözümlerini internet forumları, workshoplar gibi kanallar üzerinden kafa yorma gibi işletme maliyetlerini de hesaba katmak gerekir. Bi elektrik sorunu için elektrikçiye gidersin adam ilk defa araba görmüş gibi bakar kalır. Ne yazık ki bu tip arabalarda aşılamayan en büyük sorun yine beşeri oluyor.
Tek bir paragrafta özetlemişsin durumu abi, tebrik ederim. Dediğin gibi tam anlamıyla Xedos konusunda yetkin bir usta en önemli şart ve bu durum Türkiye'de şuan doldurulamayan bir boşluk gibi. Sanıyorum ki bir kaç sene içinde bu boşluğu sen dolduracaksın? ;)
Maddi tarafını düşünürsek bence aldıktan sonrası değil de öncesi daha önemli. Daha önce maddiyattan kaçıp hiç bir şey yapılmamışsa veya geçiştirilmişse saatli bomba elde patlayabilir. Zamanında gerekenler yapılmışsa arıza verme olasılığı tüm Mazda modellerinden daha düşüktür diyebiliriz. Bu da normal şartlarda Xedos 9 isteyen bir kullanıcı adına katlanılabilinecek bir durum olsa gerek?
 

ihsnz

Sessiz
Konum
Ankara
Araç Markası
Opel Omega
Araç Renk ve Tip
Gri Sedan
  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan
  • #23
Herkese hayırlı geceler bendeki omega çok temiz ilk sahibinden alınma ve hiç lpg görmemiş bi araç omegaların bakımsızlarının çok sıkıntılı olduğunu biliyorum ama daha yeni 1500 km yol yaptım tık demedi maşallah xedos a gelince araçtan korktum heleki inciraltı nickli arkadaşın 55bin gibi maliyetini görünce aklımda bi kaç alternatif var saab 9 5. aero volvo s70 honda legent bunlarda 20 30bin bandında alınabilir araçlar
 

MX9

Ahmet TEKİR
Konum
İzmir
Araç Markası
1997-Mazda Xedos 9
Araç Renk ve Tip
Lacivert-sedan
Herkese hayırlı geceler bendeki omega çok temiz ilk sahibinden alınma ve hiç lpg görmemiş bi araç omegaların bakımsızlarının çok sıkıntılı olduğunu biliyorum ama daha yeni 1500 km yol yaptım tık demedi maşallah xedos a gelince araçtan korktum heleki inciraltı nickli arkadaşın 55bin gibi maliyetini görünce aklımda bi kaç alternatif var saab 9 5. aero volvo s70 honda legent bunlarda 20 30bin bandında alınabilir araçlar
Bu herkesin başına gelebilecek birşey değil tabi. Ama bahsettiğin araçlar da bu segmetin efsaneleri.
 

incirinaltı

Aktif
Konum
Hatay-Arsuz
Araç Markası
2014 Mazda3 Powersense
Araç Renk ve Tip
Kırmızı-Sedan
Vavv, güzel konuymuş :) :)
18-19 bin km oldu 10 ayda. Pek bi masraf çıkarmadı bana. Gülmeyin ciddiyim.
Motor, far , klima, 3 ü de ben alırken mevcut olan arızalardı. Motorun performansını görünce zaten şüphelenmiştik, sıkıştırmasam belki de uzun bir süre daha bişey olmazdı.
Çok iyi baktırmak lazım, ben hiçbir yere baktırmadım.
Piyasadaki araçların orjinal parçaları zaten yüksek, insanlar yan sanayi parçalara yöneliyor, xedosun parçaları daha da pahalı ve yan sanayi Yok, orjinal parçayı da beklemek zorundasın. Xedos alınır mı alınır, baktın devam ettiremiyorsun parçalar parça parça satarsın :) :)
 

MX9

Ahmet TEKİR
Konum
İzmir
Araç Markası
1997-Mazda Xedos 9
Araç Renk ve Tip
Lacivert-sedan
Arabam com da Adanada satılık xedos 9 var 01NM183 plakalı bu araç hakkındaki görüşleriniz nedir eyy xedos üstadları
Bu araba daha önceden de satılıktı sanıyorum. Plakası değişmişte olabilir. Eğer o araçsa son sahibinde az bir zaman beklediği dikkate alınmalı. Zira xedos gibi bir aracı zaruri haller dışında satmak istemez insan. Araç önden kazalı tabi ne kadarlık bir hasar bilemem ama tampon işlem görmüş. Arabanın kullanıcısı orjinalliği çok önemsemiyor anlaşılan sis farları kayıp. Bunlar senin için önemli de olabilir önemsiz de bilemem. Adana bu araçlar için usta konusunda belki de en şanslı yerlerden biri. Arka stop kırık. Sis ve stop için çıkma temin etmek zor değil. Motor, şanzuman ve alt takım sorunlu değilse bir bakılır.
 

ihsnz

Sessiz
Konum
Ankara
Araç Markası
Opel Omega
Araç Renk ve Tip
Gri Sedan
  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan
  • #33
Sizin aracınızın durumu nedir km bilgisi vs.sizinde satmayı düşündüğünüzü yazmışlardı sanki
 

MX9

Ahmet TEKİR
Konum
İzmir
Araç Markası
1997-Mazda Xedos 9
Araç Renk ve Tip
Lacivert-sedan
Sizin aracınızın durumu nedir km bilgisi vs.sizinde satmayı düşündüğünüzü yazmışlardı sanki
Arabamdan memnunum ancak bu işler nasip işi. Tabiki alıcısı ile anlaşabilirsem düşünebilirim satmayı. Arabam 295.000 de, lpg yok motorda bir sıkıntı yok şanzuman da yaşına rağmen sorunsuz. Alt takımda iç aks değişecek pazartesi elimde olacak, distribütörün enerjisi azalmış dediler ben de japonyadan 101.000 deki bir arabadan çıkma buldum sipariş verdim bir haftaya kadar elimde olur. Arabada dış kozmetik sorunu var boya istiyor bazı yerleri. Bir kapısı ve kaput değişik, sağ ön ve sol arkadan hasar almış zamanında. Camları orjinal lastikleri 1 haftalık falan işte aklıma bunlar geldi.
 

Bayraktar

Doğayı Sev Xedos'u Öp!
Yönetici
Moderatör
Konum
İzmir
Araç Markası
Xedos 9
Arabamdan memnunum ancak bu işler nasip işi. Tabiki alıcısı ile anlaşabilirsem düşünebilirim satmayı. Arabam 295.000 de, lpg yok motorda bir sıkıntı yok şanzuman da yaşına rağmen sorunsuz. Alt takımda iç aks değişecek pazartesi elimde olacak, distribütörün enerjisi azalmış dediler ben de japonyadan 101.000 deki bir arabadan çıkma buldum sipariş verdim bir haftaya kadar elimde olur. Arabada dış kozmetik sorunu var boya istiyor bazı yerleri. Bir kapısı ve kaput değişik, sağ ön ve sol arkadan hasar almış zamanında. Camları orjinal lastikleri 1 haftalık falan işte aklıma bunlar geldi.
İlave: Koltuklar ve iç kozmetik değişimleri için 2500 km yol gidilip 3 işçi 2 gün boyunca çalıştı. :D

Xedos 9 Koltuk Değişimi ve Hatay Günlükleri
 

incirinaltı

Aktif
Konum
Hatay-Arsuz
Araç Markası
2014 Mazda3 Powersense
Araç Renk ve Tip
Kırmızı-Sedan

Bayraktar

Doğayı Sev Xedos'u Öp!
Yönetici
Moderatör
Konum
İzmir
Araç Markası
Xedos 9
Hamdicim ikinci bir parça var mı daha ucuz olan :):):)
:komik::komik::komik:
Şimdilik yok. Belki de yoktur da. :p Fakat sık değiştirilen sarf malzemeler uçuk fiyatlarda değil özellikle onu fark ettim. Servisten şimdilik üç parça malzeme almıştım. Yağ filtresini 626'da da aynı koddan kullanıyordum, o yüzden fiyatı aynı diyebiliriz. Külbütör kapağı contaları da hemen hemen aynı fiyat gibi geldi fakat yakın zamanda almadığım için kıyas yapamadım.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

@Bayraktar hamdi aldı ise Mazda xedos alınır:kptmya:
Di mi di mi?
Benim gibi kıl adam bile Xedos aldıysa daha neyden korkarım ki ben bu hayatta? :p
 

Üst Alt