Mazda Xedos 9 Motor Rektefiye

Oğuzhan

Aktif
Yönetici
Administrator
Konum
Aydın
Mustafa abi geçmiş olsun. Motorun daha önce yapılmış olması akıllara soru işareti getiriyor. Civataları sıkarken 1NM fazla güçle sıkılınca sorun çıkabiliyorken bu hassasiyeti uygulayabilecek ustalar bulmak gerçekten zor. Gonzalesi satmamış olsam çıkan motoru senden alırdım, bir sonraki planım v6 swap dı zaten. Takipdeyiz umarım kısa sürede istediğin şekilde çözülür.
 
Konum
Bolu-Ş.Urfa
Araç Markası
Renault - Twingo
Araç Renk ve Tip
Su Yeşili-HB Coupe
Mustafa abi geçmiş olsun. Motorun daha önce yapılmış olması akıllara soru işareti getiriyor. Civataları sıkarken 1NM fazla güçle sıkılınca sorun çıkabiliyorken bu hassasiyeti uygulayabilecek ustalar bulmak gerçekten zor. Gonzalesi satmamış olsam çıkan motoru alırdım senden sonraki planım v6 swap dı zaten. Takipdeyiz umarım kısa sürede istediğin şekilde çözülür.
Konu başlığı ile pek alakası yok ama Oğuzhan olay sadece motor ile bitiyormu?

Şanzıman, beyin, elektrik tesisatı, aksların falanda değişimesi gerekmiyor mu böyle bir proje için?
 

Domestos

(Veli Azak)
Yönetici
Global Moderatör
Konum
Aydın-Merkez
Araç Markası
Mitsubishi Space Star
Araç Renk ve Tip
Bakır Kırmızı-MPV
Mustafa abi geçmiş olsun. Motorun daha önce yapılmış olması akıllara soru işareti getiriyor. Civataları sıkarken 1NM fazla güçle sıkılınca sorun çıkabiliyorken bu hassasiyeti uygulayabilecek ustalar bulmak gerçekten zor. Gonzalesi satmamış olsam çıkan motoru senden alırdım, bir sonraki planım v6 swap dı zaten. Takipdeyiz umarım kısa sürede istediğin şekilde çözülür.
@suleyman daha önce talip olmuştu o motora... :D Ya ikiye böler V3 yaparsınız ya da aranızda anlaşırsınız artık. :D :D
 

Oğuzhan

Aktif
Yönetici
Administrator
Konum
Aydın
Konu başlığı ile pek alakası yok ama Oğuzhan olay sadece motor ile bitiyormu?

Şanzıman, beyin, elektrik tesisatı, aksların falanda değişimesi gerekmiyor mu böyle bir proje için?
Tabii ki bir fizibilite çalışması ve bol bol araştırma yapmak lazım zaten işin en önemli kısmı bu. Yurt dışında yapılmışları var. Mevcut şanzımanın dayanacağını düşünüyorum. Fiziki olarak bir çok şey halledilir fakat beyin kısmı biraz karışık. Üniversal bir kontrol ünitesi kullanılabilir ama ne derece sağlıklı olur bilinmez. Mevcut xedos beynini uygulamak daha mantıklı olabilir. Ben tabi bu aşamalara gelemeden Gonzalesi sattığım için yapma ihtimalim kalktı. Kim bilir belki bir gün...
 
Konum
Hatay-Arsuz
Araç Markası
2014 Mazda3 Powersense
Araç Renk ve Tip
Kırmızı-Sedan
Motor şüpheliyse bilemem. Parça derdin olur mu olmaz mı o da bilinmez, nihayetinde yatan araçtır. Ama inşallah öyle olur. Kaporta olarak parçaya ihtiyacınız olmaz inşallah :D
Çıkmacılar nasıl satıyor parçaları peki onlarda yatan araç. İllaki kullanılamayacak parça çıkacaktır ama ben işime yarayacağını düşünüyorum, hayırlısı artık..
 

Erçay

Katılımcı
Konum
Ankara
Araç Markası
2006 Mazda 3
Araç Renk ve Tip
Siyah - Sedan
Çıkmacılar nasıl satıyor parçaları peki onlarda yatan araç. İllaki kullanılamayacak parça çıkacaktır ama ben işime yarayacağını düşünüyorum, hayırlısı artık..
Yüzeysel cevap verdiğim için yanlış anlaşıldı sanırım. Motoru komple alınca zaten sensörler ateşleme. Ekipmanları vs hepsini mevcut araca yüklemiş olacaksınız. Eski motor yeni motor birleşecek. Bir sağlıklı motor elde edilecek. Geriye kalan sağlam sensör olursa stepne de bekleyecek, başka ne kalacak eğer sağlamsa; direksiyon kutusu, akslar, alternatör, marş motoru, sigorta paneli, klima kompresörü, direksiyon pompası, varsa vestinghouse, diferansiyel, şanzıman belki birkaç şey daha vardır. Geri kalan parçalar kaporta aksamından, anca kaza yapınca lazım olacak, inşallah başa gelmez ve ihtiyaç olunmaz. Üsteki parçalar da ha deyince bozulacak parçalar değil, Mazda kalitesini de gözönünde tutarsanız, arıza verme ihtimali daha da düşük olur. Yani yedek parça stoğunuZ çok geniş oldu ama ihtiyaç olmasının paralelinde düşünürsek gereksiz bir yatırım olmuş. Ama dediniZ ki diğer Motora güven duymadık eldeki tek seçenek de buydu. O zaman diyecek birşey yok tabiki.
Yerimizde olsam kalan parçalara stok gözüyle bakmam, ya komple ya da parça parça satışını yapardım. Hurda yasasında yararlanılabiliniyorsa, ruhsatını satın araba yine sizde kalsın
 
Konum
Hatay-Arsuz
Araç Markası
2014 Mazda3 Powersense
Araç Renk ve Tip
Kırmızı-Sedan
Yüzeysel cevap verdiğim için yanlış anlaşıldı sanırım. Motoru komple alınca zaten sensörler ateşleme. Ekipmanları vs hepsini mevcut araca yüklemiş olacaksınız. Eski motor yeni motor birleşecek. Bir sağlıklı motor elde edilecek. Geriye kalan sağlam sensör olursa stepne de bekleyecek, başka ne kalacak eğer sağlamsa; direksiyon kutusu, akslar, alternatör, marş motoru, sigorta paneli, klima kompresörü, direksiyon pompası, varsa vestinghouse, diferansiyel, şanzıman belki birkaç şey daha vardır. Geri kalan parçalar kaporta aksamından, anca kaza yapınca lazım olacak, inşallah başa gelmez ve ihtiyaç olunmaz. Üsteki parçalar da ha deyince bozulacak parçalar değil, Mazda kalitesini de gözönünde tutarsanız, arıza verme ihtimali daha da düşük olur. Yani yedek parça stoğunuZ çok geniş oldu ama ihtiyaç olmasının paralelinde düşünürsek gereksiz bir yatırım olmuş. Ama dediniZ ki diğer Motora güven duymadık eldeki tek seçenek de buydu. O zaman diyecek birşey yok tabiki.
Yerimizde olsam kalan parçalara stok gözüyle bakmam, ya komple ya da parça parça satışını yapardım. Hurda yasasında yararlanılabiliniyorsa, ruhsatını satın araba yine sizde kalsın
Araca ruhsat çıkarılmamış, hurda yasasından faydalamaz muhtemelen.
İnşallah motorda bi problem çıkmaz, para kısmını önemsemiyorum artık, araba yeterki zırt pırt sıkıntı çıkarmasın.
Parça konusunda muallaktayım, usta parçalar kalsın rahat edersin diyor.
Şanzımanı, klima kompresörünü, farları( benimkiler ölüydü, bunlar sağlamdır umarım) egr yi, oksijen sensörlerini de değiltirecem.
Cam motorları araçlardaki kronik arızalardan onlar da işime yarayacaktır.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bugün 3 tane yağ 1 tane hava filtresi sipariş ettim( elimde 1 tane var).
Engin flush ı sepete attık, motor yağı alacam 2 kutu, kısa sürede değiştireceğim için ilk kullanacağımın çok kaliteli olmasına gerek var mı, antifriz de lazım olacak galiba, başka ne lazım..
 
Son düzenleme:
Konum
İstanbul
Araç Markası
Mazda 3 A/T İmp. 2012
Araç Renk ve Tip
Karamio-Sedan
Araca ruhsat çıkarılmamış, hurda yasasından faydalamaz muhtemelen.
İnşallah motorda bi problem çıkmaz, para kısmını önemsemiyorum artık, araba yeterki zırt pırt sıkıntı çıkarmasın.
Parça konusunda muallaktayım, usta parçalar kalsın rahat edersin diyor.
Şanzımanı, klima kompresörünü, farları( benimkiler ölüydü, bunlar sağlamdır umarım) egr yi, oksijen sensörlerini de değiltirecem.
Cam motorları araçlardaki kronik arızalardan onlar da işime yarayacaktır.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bugün 3 tane yağ 1 tane hava filtresi sipariş ettim( elimde 1 tane var).
Engin flush ı sepete attık, motor yağı alacam 2 kutu, kısa sürede değiştireceğim için ilk kullanacağımın çok kaliteli olmasına gerek var mı, antifriz de lazım olacak galiba, başka ne lazım..
Çalkalamada olsa ikiside aynı yağ olsa daha iyi olur
 
Konum
Hatay-Arsuz
Araç Markası
2014 Mazda3 Powersense
Araç Renk ve Tip
Kırmızı-Sedan
Faşo ağanın performansında sıkıntı görünmüyor, vites geçişleri daha iyi( motor şanzıman komple değişti), arızaları silince vites geçişi mükemmel hiç hissedilmiyor, şu anki tek sıkıntı birsürü arıza kodunun çıkması,format atma sorunu çözebilir. Gelen motorun üzerinde egr yoktu, yeri de yoktu zaten, katalizör de yoktu, tamir ettirdiğimi taktık, ama egryi takamadık.
Lpg ayarı yaptırmam lazım, benZinde 110-120 li hızlarda göğüs alver yaptı, benzin pompası yetmiyor olabilir.
Hafta içi fren balatası disk torna taşlama, ön farları parlatma(taktırma) işlemlerini yaptıracam, şanzıman ve motor yağı sipariş edecem, elimde şanzıman hava ve yağ filtresi vardı zaten. Şanzıman ve motor yağını değiştirmiştim bi daha değiştirecem. Sol denge kolu değişecek.
Son bir sıkıntımız klima kompresörü..
Eski klima hem iyi soğutmuyordu hem de kendi kendine sıcağa geçiyordu ve rölantide bayağı bi ses çıkarıyordu...
Diğer kompresörü taktık, gaz bastırdım yağ kondu, çalıştırdık , usta valf açmıyor dedi, Kontağı kapattık 10 dk sonra tekrar çalıştırdık soğuttu, fakat yine o ses, kompresör zayıf dedi, başka bi klimacıya gittim sesi duyar duymaz kompresör dedi, tamir dedim Yok dedi.
Şimdi motoru takan usta tamir olabilir mi onu araştıracak, olmuyorsa 2350 daha eklenecek hesabın altına :) :)
Bu problemlerin en önemlisi arıza kodları, onu halledebilirsek diğerleri kolay.
Parçaladığımız araba kaza yapmamış dedi usta ve 4 yıl yatan bi arabada çürük olmamasına şaşırdı. Bagajdan simit stepne çıktı ona da ben şaşırdım.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

IMG_6741.JPG
IMG_6741.JPG
IMG_6742.JPG

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Son resim klima kompresörü...
 

Ekli dosyalar

Üst Alt