Ses Sistemi Sorunları (Genel)

ulgobuye

Sessiz
Konum
Trabzon
Araç Markası
1998-Mazda 323
Araç Renk ve Tip
Sedan-şampanya
Merhaba ,
Forumda aradim ama bulamadigim icin konu actim.
Sikinti hoparlorlerle alakali . On hoparlorlerden bass agirlikli ses gelirken , arka hoparlorler hic bas vurmuyor sadece ses ve tiz var , aracta amfi yok teyp pioneer, ses ayarlari ile ne kadar oynasamda arka hoparlorden bass hic gelmedi. hoparlor fotograflarinida paylastim acaba amfi olmadigi icin teyp yetersiz mi kaliyor.
46828
 

ulgobuye

Sessiz
Konum
Trabzon
Araç Markası
1998-Mazda 323
Araç Renk ve Tip
Sedan-şampanya
  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan
  • #3
Hoparlör arızalı olabilir.
Ne gibi yani kontrol etmem.gerekn bir kismi var mi , su ortadaki twet leri sallaniyordu onlari sıkıstırdim cizirtilar gitti. Bu haliyle ses fena degil ama hic bass vurmamasina taktim biraz kolay birseyse onu yapabilirim sanirim
 

kadir

Aktif
Konum
İstanbul
Araç Markası
Mazda 3 A/T İmp. 2012
Araç Renk ve Tip
Karamio-Sedan
Ne gibi yani kontrol etmem.gerekn bir kismi var mi , su ortadaki twet leri sallaniyordu onlari sıkıstırdim cizirtilar gitti. Bu haliyle ses fena degil ama hic bass vurmamasina taktim biraz kolay birseyse onu yapabilirim sanirim
Sesi açtıgınızda hoparlör hareket ediyormu ?

Bass kısmı ön arka çalarkenmi arkanın bass vurmadıgını fark ediyorsunuz sadece arka çalarkenmi ?
 

ulgobuye

Sessiz
Konum
Trabzon
Araç Markası
1998-Mazda 323
Araç Renk ve Tip
Sedan-şampanya
  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan
  • #5
Sesi açtıgınızda hoparlör hareket ediyormu ?

Bass kısmı ön arka çalarkenmi arkanın bass vurmadıgını fark ediyorsunuz sadece arka çalarkenmi ?
teyp den sesi direk arkaya veriyorum bas yok .. ses ve twet var hoparlor oynamıyor , sesi direk öne veriyorum önlerde ses var ama bass ağırlıklı ses var.
sesi ön akra eşitlediğimde arkalarda yine bass yok , ses var twet var ( hoparlor hareket etmiyor ) , önler yine aynı bass ağırlıklı ses var
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

 

kadir

Aktif
Konum
İstanbul
Araç Markası
Mazda 3 A/T İmp. 2012
Araç Renk ve Tip
Karamio-Sedan
Hareket etmediğine göre kolon bozulmuş.
Teyple o kolona bişey olmaz aslında ama bi kontrol etmek lazım.
 

UmitSerbest

Katılımcı
Konum
Bursa
Araç Markası
97 Mazda 323 Familia
Araç Renk ve Tip
Kırmızı Sedan
KonuYu hortlatayım ön hoparlörü değiştirdim eskisinden 2x kuvvetli ama kısık ses veriyor. Girişleri aynıdır diye soket almamıştım kabloyu soyup ek kablo ile bağladım. Bu yüzden mi kısık ses veriyor yoksa amfi filan mı lazım desteklemesi için?
 

Erçay

Aktif
Konum
Ankara
Araç Markası
Nissan Maxima
Araç Renk ve Tip
Siyah - Sedan
Biraz kafadan sallama olacak ama anfi lazım diyecem. teyp çıkışlarının eski/yeni hoparlörlerin watt rms değerlerini bilmediğimiz için net konuşmak zor. Ek yüzünden olacğaını sanmıyorum
 

UmitSerbest

Katılımcı
Konum
Bursa
Araç Markası
97 Mazda 323 Familia
Araç Renk ve Tip
Kırmızı Sedan
Biraz kafadan sallama olacak ama anfi lazım diyecem. teyp çıkışlarının eski/yeni hoparlörlerin watt rms değerlerini bilmediğimiz için net konuşmak zor. Ek yüzünden olacğaını sanmıyorum
Eski hoparlör orijinal arabanın hoparlörü ama zamanla yırtılmış artık. Yen aldıklarım 400watt ama rms değerini bilmiyorum. Teyp Pioner serisi 2014 üretimi filandır tahminimce modeline bakıp tam yazarım. Büyük ihtimalle amfi lazım dediğin gibi abi.
Amfi için kaç wattlık bir şey almam lazım?
 

kadir

Aktif
Konum
İstanbul
Araç Markası
Mazda 3 A/T İmp. 2012
Araç Renk ve Tip
Karamio-Sedan
KonuYu hortlatayım ön hoparlörü değiştirdim eskisinden 2x kuvvetli ama kısık ses veriyor. Girişleri aynıdır diye soket almamıştım kabloyu soyup ek kablo ile bağladım. Bu yüzden mi kısık ses veriyor yoksa amfi filan mı lazım desteklemesi için?
+/- hatası yapmış olabilirsin.
 

Erçay

Aktif
Konum
Ankara
Araç Markası
Nissan Maxima
Araç Renk ve Tip
Siyah - Sedan
Eski hoparlör orijinal arabanın hoparlörü ama zamanla yırtılmış artık. Yen aldıklarım 400watt ama rms değerini bilmiyorum. Teyp Pioner serisi 2014 üretimi filandır tahminimce modeline bakıp tam yazarım. Büyük ihtimalle amfi lazım dediğin gibi abi.
Amfi için kaç wattlık bir şey almam lazım?
anfi :)
 

kadir

Aktif
Konum
İstanbul
Araç Markası
Mazda 3 A/T İmp. 2012
Araç Renk ve Tip
Karamio-Sedan
Amplifikatör dür , kısaltılmışı anfi , amfi , katil anfi , katil amfi , vs vs

Olmask gereken kısaltma nedir bilmiyorum
 

Bayraktar

Doğayı Sev Xedos'u Öp!
Yönetici
Moderatör
Konum
İzmir
Araç Markası
Xedos 9
Böyle bir durum benim de geçen sene başıma gelmişti. Xedos’un arka hoparlörlerini elimdeki orta derece bir takımla değiştireyim dedim. Soketler uyumsuz olduğu için uçlarına metal parçalardan da lehimledim. Yanlış bağlamayayım diye kutuplarını da not aldım. Buna rağmen istenilen sonucu vermedi. Kataloglardan, wiring diagram’dan falan kutupları kontrol ettim her şey doğruydu. Sonrasında oto teypçiye gösterdim durumu. Bir hoparlörün artı / eksi tarafını ters çevirdi ve her şey düzeldi. Bağlantıyı doğru yaptığımı da söyleyince daha önce de başına böyle bir durum geldiğini söyledi. Orijinal teyp var ise bazen böyle durumlar olabiliyormuş. Özetle bir hoparlörün bağlantılarını ters çevirip deneyin ama sadece bir tanesinin... ;)
 

Üst Alt