Mazda 323 BG (1989-94) Kapı Döşemesi Yenileme

polat1989

Katılımcı
Konum
Gaziantep
Araç Markası
Mazda 323 GLX
Araç Renk ve Tip
A.Füme / 1.6 Sedan
#1
Herkese Hayırlı Forumlar MazdaGaraj Ailesi

kapı döşemeleri cam motorarının sürekli arızalanmasından döküp takılmasından segman yerleri bozulmuştu artık tutmuyordu. tabi tecrübeli ustalarımız sağolsunlar her tarafa vida atmışlardı ve bazı yerlerde kırılmalar olmuştu. servisden bir kapı döşemesi için 800 tl gibi komik bi fiyat verdiler :D

döşemeci de tüm kapılara 600 tl istedi yine içime sinmedi :D

Ayakkabı malzemesi satan bi müşterimden 5 metre Alman Derisi + özel bi yapıştırıcı sipariş ettim 120 TL ye maloldu. onun dışında kırıklar için cüzi bi miktara beyaz tutkal aldım hırdavatcıdan 10 tl lik.

haftanın 6 günü çalıştığım için uzun bi işlem süreci beni bekliyordu ve sadece akşamları 2-3 saat uğraşabilecektim.

Uygulama ;

kapıları tek tek alarak işleme başladım ilk önce tabi vakit sıkıntısı olduğu için her kapı 3-4 gün sürdü.

kapıdaki vida izlerini dolgu ve kapatmak için beyaz tutkalın içine bir miktar toz talaş karıştırdım :D :D
( önceden marangoz çıraklığı yaptığım için biliyorum :D )

kapı üstündeki plastik aksamlar presli olduğu için mecburen sökerken zarar gördü tekrardan takarken bazı kısımlarına ince vida ısıtarak tutturdum ve çok sağlam oldu.

kapı ön yüzeyini çok aşındırmadan kalıntıları almak için ince zımpara kullandım ve nemli bezle sildim. döşeme ince olduğu için sertleştirmek için iç kısmına 2 kat fırçayla tutkal sürdüm gerçekten fark etti.

malzemeciden yeni segmanlar aldım ve cuk die oturuyor artık.

Deriyi ölçülere Göre kesip kısım kısım katlama yaparak saç kurutma makinasınıında yardımıyla uyguladım. özellikle kıvrımlı kısımlarda ısıtmak çok işe yarıyor :D :D

Ve Benim İstediğim Mükemmel Sonuç ;):D:p


Uygulamayı yapalım yaklaşık 4-5 ay kadar olduğu için yapım aşamasının resimlerini çekme gereği duymadım zaten o sürede burda da değildim yoksa kesinlikle her dk kayıt edip paylaşırdım sizlerle :harika::harika:
IMG_2383.JPG
IMG_2384.JPG
IMG_2385.JPG
 

ALPEREN58

•°•°• Mehmet •°•°•
Konum
Bursa
Araç Markası
1999 Mazda 323F Astina
Araç Renk ve Tip
Kahverengi-Şampanya
#4
Elinize sağlık. Eskimiş bir şeyi yenilemenin verdiği mutluluk insana ayrı bir huzur veriyor. Dokunumadaki his değişmiştir. Koku oldu mu peki?
 

polat1989

Katılımcı
Konum
Gaziantep
Araç Markası
Mazda 323 GLX
Araç Renk ve Tip
A.Füme / 1.6 Sedan
#6
Konum
Bolu Merkez
Araç Markası
2006 Mazda 3 Dynamic
Araç Renk ve Tip
Gri-Sedan
#7
Paylaşm için teşekkürler.elinize emeğinize sağlık.en çok hoşuma giden şey kendimiz imkanlar nisbetinde bir şeyler yapa bilmemiz .
 

polat1989

Katılımcı
Konum
Gaziantep
Araç Markası
Mazda 323 GLX
Araç Renk ve Tip
A.Füme / 1.6 Sedan
#10
Maşallah, harika olmuş, eline sağlık.
Teşekkür ederim gün geçtikce geçmişe dönük araca kendi emeklerimle yaptıklarımı açıklama şeklinde paylaşmaya devam edicem inşallah :)
hem aracına eklemeler yapmak isteyenler içinde çok faydalı olacağı kanatindeyim :)

Ayrıca yazmayı unutmuşum. Üstünden çıkan orfinal derinin altında süngerimsi bişey vardı yumuşaklık hissiyatı veren. Eski döşemeleri komple çıkarttığım için yeni deri ona göre nispeten ince ve kenarlarda 3-4 mm açıklık oluyordu ve tam oturmuyordu bende kapının kenarlarına ince kendiliğinden yapışkanlı fitil çektim. resimdeki kahverengi renkli olandan ben internetden daha önceden başka bişey için almıştım baya işimi gördü pvc kapı kenarlarına çekilen fitillerde iş görür tabi :)
 

Ekli dosyalar

polat1989

Katılımcı
Konum
Gaziantep
Araç Markası
Mazda 323 GLX
Araç Renk ve Tip
A.Füme / 1.6 Sedan
#14
Eline sağlık usta. Döşeme gösteriyor arabayı inanın ne kadar temiz o kadar iyi
Aynen öyle Başkan Arabaya yeniden aşık oldum sanki bide şu otomatik cigle olayını halledersem tadından yenmez artık az kaldı sorunu bulacam


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Mlbozkurt

Katılımcı
Konum
Hatay
Araç Markası
Mazda 626 GF
Araç Renk ve Tip
Gri - Sedan
#15
Soru
Aynen öyle Başkan Arabaya yeniden aşık oldum sanki bide şu otomatik cigle olayını halledersem tadından yenmez artık az kaldı sorunu bulacam


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Sorunlar olmadan da olmuyor olunca da oluyor. Ben severim ufak tefek sorunları :)
 

polat1989

Katılımcı
Konum
Gaziantep
Araç Markası
Mazda 323 GLX
Araç Renk ve Tip
A.Füme / 1.6 Sedan
#16
Soru

Sorunlar olmadan da olmuyor olunca da oluyor. Ben severim ufak tefek sorunları :)
Keşke dediğin gibi basit bi sorun olsa bugüne kadar hiç önemsemedim. Biraz önce aynı araçdan bi arkadaş vardı gittim onunki saat gibi çalışıyor benimkide çalılıyor gibi duruyor ama yok rolanti çok düşük. Onunki 2. Kademede devredeyken 1500 3. Kademede 2500 devre çıkıyor bnmki 2. Kademede ha barlığı ha yokluğu 400-500 lerde araba sallanıyor motor çıkacak sanki elle 3. Kademeye alıyorum 1500 e çıkıyor tuhaf bişey haftasonu komple karbüratör falan söküp dağıtacam bakalım


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Üst Alt