Hangi İstasyon Hangi Marka LPG Satıyor

tansu87

Katılımcı
Konum
İstanbul
Araç Markası
2010 Mazda 3 İmp.
Araç Renk ve Tip
Alüminyum Gri - HB
Bir çok istasyon markamız var. Shell, Bp, Opet, Petrol Ofisi vs. Ama bunlardan bazıları aslında aynı gazı satıyor. Mesela Total Milangaz satıyor gibi. Bilenler konuya yazarsa aydınlanmış oluruz. Aynı gazı satan markalar arasında ciddi fiyat farkı oluyor bazen. Ona kanmayız en azından.

Diğer konu da hangi gaz nereden geliyor. Cezayir’den ithal edilen gazın daha kaliteli olduğu söyleniyor. Ne kadar doğru, hangi istasyon cezayir’den ithal edilen gazı satıyor acaba?
 

tansu87

Katılımcı
Konum
İstanbul
Araç Markası
2010 Mazda 3 İmp.
Araç Renk ve Tip
Alüminyum Gri - HB
  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan
  • #3
Arattım ama bulamadım :)
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Yalnız, benim demek istediğim hangi marka hangi lpg’yi satıyor. Bu başlıklarda lpg hileleri ve tek fiyat tartışması var hocam.
 
Son düzenleme:

Domestos

JaDeD
Yönetici
Global Moderatör
Arattım ama bulamadım :)
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Yalnız, benim demek istediğim hangi marka hangi lpg’yi satıyor. Bu başlıklarda lpg hileleri ve tek fiyat tartışması var hocam.
Linkleri bağlantılı konular olduğu için verdim. Zamanla herkes bildiklerini yazacaktır.
 

suleyman

Aktif
Konum
Manisa
Araç Markası
MAZDA 6 GG AT 2.0 HB
Araç Renk ve Tip
Titanyum gri
Bizim amcaoğlu benzinlikte tır şöförü bir yerden (Aliağa petkim içinde bir dağıtıcı ) alıp 2-3 marka benzinlikleri var hepsine dağıtım yapılıyor ama ne marka alıyor onu şu an bilemedim. Sorar öğrenirim ama şu kesin her markanın LPG si ayrı ayrı değil aynı yerden ayrılan iki tır tanker Manisaya geldiğinde iki farklı markaya boşaltım yapıyor sonradan depoda katkı VS yapılıyor mu onu bilmiyorum.

Not: benzin de yapılıyor kendim de gördüm ya renk değiştirme yada gerçek katkı orasını bilmiyorum çocuk yaşta idim ( babamda benzinlik çalışanı emeklisi) laboratuvar tüpüne benzer bir şeyler ile depoya dökülüyor..
 
Son düzenleme:

Rcm

Aktif
Konum
Ankara
Araç Markası
Mazda 3 Impressive AT
Araç Renk ve Tip
Kırmızı-HB
Mogaz ve Aygaz tamamen aynı. Mogaz gördüğünüz yerden gönül rahatlığıyla Aygazmış gibi alabilirsiniz.
 

Domestos

JaDeD
Yönetici
Global Moderatör
Bir çok istasyon markamız var. Shell, Bp, Opet, Petrol Ofisi vs. Ama bunlardan bazıları aslında aynı gazı satıyor. Mesela Total Milangaz satıyor gibi. Bilenler konuya yazarsa aydınlanmış oluruz. Aynı gazı satan markalar arasında ciddi fiyat farkı oluyor bazen. Ona kanmayız en azından.

Diğer konu da hangi gaz nereden geliyor. Cezayir’den ithal edilen gazın daha kaliteli olduğu söyleniyor. Ne kadar doğru, hangi istasyon cezayir’den ithal edilen gazı satıyor acaba?
Daha önce vermiş olduğum linklerin içerisinde de yazmıştım... 6 yıl Kocaeli'de çalıştım, Tüpraş evime yürüme mesafesindeydi ve çalıştığım bölge içerisindeydi, hal böyle olunca bilenlere denk geldiğimde bir çok soru sormuşluğum olmuştu...

Edindiğim bilgiler ve derlenen yazılar;

LPG sektöründe haksız rekabete ve milyarlık vergi kaybına yol açan çift fiyat sorunun çözümü için yürütülen çalışmalarda önemli mesafe katedildildiği belirtiliyor.

LPG'de tek fiyat geliyor - Memurlar.Net

"LPG'de tüplü, dökme ve otogazın ÖTV'si eşitleniyor. Bu konuda Ankara'da hummalı bir çalışma var. Bu çalışmanın Ankara ile sektörümüzde yer alan sivil toplum örgütlerinin el ele, birlikte yürüttüğü bir çalışma olması önemli" görüşlerine yer verdi.

"Sektörün yıllardır LPG'de farklı ÖTV uygulanmasından kaynaklı haksız bir gelir kapısı oluşturulmasına yönelik feryadına Ankara kulak verdi. Kuralsız, hileli, piyasadaki disiplini bozanlara 'dur' denilmesi için Ankara'nın hassasiyetine istinaden sektörün konuya bakışına dikkat çekmemizde fayda var" denilen yazı, şöyle devam etti:

"LPG'de ÖTV'nin eşitlenmesiyle birlikte KDV ile ilgili bir adım atılması gerektiği de sektör temsilcileri tarafından ifade ediliyor. Sektör temsilcileri iki kritik konuya dikkat çekiyorlar. (1) Tüplü ve dökmede ÖTV'nin otogaz seviyelerine gelmesi ile KDV'nin aşağıya çekilmesinin eş zamanlı olması. Burada altı çizilmesi gereken durum KDV'de yapılacak bir düzenleme için kanun değişikliği gerekiyor. Sektör temsilcilerinin 'ÖTV düzenlemesiyle KDV düzenlemesi eş zamanlı olmalı' vurgusunun bu endişe ile yapıldığını düşünüyorum. (2) ÖTV farkından rant elde edenlerin, ÖTV kaçakçılığı yapanların, KDV üzerinden de aynı tarz işleri yapmaları. Bu zaten akaryakıt piyasasının da sorunu. Evet, LPG sektörü için bu konuda alınması beklenen karar bir anlamda milad olacaktır. Böylelikle LPG'de de anormal pazar payı artışları son bulacaktır."

Vergi kaybı büyük

LPG piyasasındaki bazı oyuncuların ÖTV sahtekarlığına başvurmasının önünde yatan sebep otogaz ve tüplü-dökme gaz arasındaki Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) farkından kaynaklanıyor. Tüplü LPG'de ton başına alınan ÖTV tutarı 1.210 TL'ye karşılık gelirken, otogazdaki ÖTV 1.778 TL'yi buluyor. İşte aradaki bu 568 TL, bir diğer ifadeyle litrede 38 kuruşluk fiyat farkı, kaçakçıların bu yola başvurmasının önünü açıyor. Gazı düşük ÖTV ödeyerek satın alan ve piyasada düzgün iş yapan oyuncuların bir anda fiyat olarak önüne geçmeyi başaran bu şirketler, düşük ÖTV'li aldıkları bu gazı piyasada otogaz olarak satıyor.

Elde ettikleri bu avantajı, benzin veya motorin piyasasının aksine, aşırı indirimler yaparak ucuz otogaz satan bu firmalar, hem haksız rekabete sebep oluyor, hem de milyarlık vergi kaybına yol açıyor.
Ayrıca; ülkeye giren lpg'nin cinsi hemen hemen aynı, yani kalite farklılığı yok, Cezayir, Nijerya ve Rusya'dan Lpg geliyor, tankerlerle dökme Lpg'yi firmalar kendilerine göre depolayarak, mutfak veya otomobil için satıyorlar. Yukarıdaki alıntıda da mutfak gazının nasıl oto da kullanıldığı anlatılmış.



Mogaz ve Aygaz tamamen aynı. Mogaz gördüğünüz yerden gönül rahatlığıyla Aygazmış gibi alabilirsiniz.
Firma olarak aynı olabilir ama içerik olarak Aygaz katkı koyuyor diye biliyorum ben... Kimisine göre bu katkı faydalı kimisine göre de arıza ışığı yakabiliyor ve sistemde tortu bırakabiliyor. Ben pahalı olduğu için almıyorum... :D

Çok uçuk kaçık ismi olmadıktan ve kenarda köşede izbe bir istasyon değilse çekinmeden alır geçerim.
 
Konum
Ankara
Araç Markası
98-Mazda 626 AT
Araç Renk ve Tip
Füme-Sedan
Oturduğum yerde, yolun bir tarafında Mogaz, diğer tarafında Opet var. Mogazdaki lastikçi iki benzinliğe de aynı tankerin dolum yaptığını söyledi. Ben de 20 krş daha ucuz olan Mogazdan alıyorum.
Total Demirörene satılmadan önce oradan alırdım. Sonra Milangaza döndü.

Çok sote yer değilse alıp geçiyorum. Açıkçası farklı istasyonlardan alıp da hangisi ne kadar gidiyor diye denemedim.
 

MutluTEKİR

Aktif
Konum
Karabük
Araç Markası
2010 Mazda3 125000km
Araç Renk ve Tip
Granit Gri - Sedan
Bir çok istasyon markamız var. Shell, Bp, Opet, Petrol Ofisi vs. Ama bunlardan bazıları aslında aynı gazı satıyor. Mesela Total Milangaz satıyor gibi. Bilenler konuya yazarsa aydınlanmış oluruz. Aynı gazı satan markalar arasında ciddi fiyat farkı oluyor bazen. Ona kanmayız en azından.

Diğer konu da hangi gaz nereden geliyor. Cezayir’den ithal edilen gazın daha kaliteli olduğu söyleniyor. Ne kadar doğru, hangi istasyon cezayir’den ithal edilen gazı satıyor acaba?
Çok takılıyorsun. Performans istiyorsan al benzine.
 

incirinaltı

Aktif
Konum
Hatay-Arsuz
Araç Markası
2014 Mazda3 Powersense
Araç Renk ve Tip
Kırmızı-Sedan
Ben hangi gazın kaliteli olduğunu rölantide motoru dinleyerek anlıyorum. Gazda sıkıntı varsa motor belli aralıklarla öksürüyor.
Şu en hiç tercih etmediğim bir yerden lpg alıyorum, en ucuz olduğu için tercih etmiyordum ama şu an çok memnunum...
 

ReDD

Sessiz
Konum
Ankara
Araç Markası
2009 - Mazda 3 Sport
Araç Renk ve Tip
Gri-Sedan
Ben hangi gazın kaliteli olduğunu rölantide motoru dinleyerek anlıyorum. Gazda sıkıntı varsa motor belli aralıklarla öksürüyor.
Şu en hiç tercih etmediğim bir yerden lpg alıyorum, en ucuz olduğu için tercih etmiyordum ama şu an çok memnunum...
Peki bu dinleyerek tecrübe ettiğiniz, tercih ettiğiniz marka nedir.
 

MutluTEKİR

Aktif
Konum
Karabük
Araç Markası
2010 Mazda3 125000km
Araç Renk ve Tip
Granit Gri - Sedan
Performans istemiyorum. Gaz alıyorsam iyisini almak istiyorum. Gazda iyi kötü ayrımı yapılmadan fiyatlandırma yapılıyor.
Neye göre neye göre kötü derim ben de o zaman.
Performans istersen katklısından alacaksın. Uzun ömürlü sıkıntısız olsun dersen katkısızından alacaksın. Sonuçta bu gazı farklı yerlerde üretmiyorlar ki.
 

tansu87

Katılımcı
Konum
İstanbul
Araç Markası
2010 Mazda 3 İmp.
Araç Renk ve Tip
Alüminyum Gri - HB
  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan
  • #15
Neye göre neye göre kötü derim ben de o zaman.
Performans istersen katklısından alacaksın. Uzun ömürlü sıkıntısız olsun dersen katkısızından alacaksın. Sonuçta bu gazı farklı yerlerde üretmiyorlar ki.
Amacım performans olsa m3 yerine 1.8 turbo passat alırdım. Demek istediğim şu. Arabalarımız için kaliteli gaz nerede satılıyor. Aynı gazları farklı markalar farklı fiyata satıyorlar. Boşuna gidip fazla para niye verelim. Akaryakıt fiyatları uçtu maaşlar yerinde sayıyor. Varsa içeriğini bildiğiniz gaz, yazalım. Katkılı konusu zaten işin diğer yüzü.
 

MutluTEKİR

Aktif
Konum
Karabük
Araç Markası
2010 Mazda3 125000km
Araç Renk ve Tip
Granit Gri - Sedan
Amacım performans olsa m3 yerine 1.8 turbo passat alırdım. Demek istediğim şu. Arabalarımız için kaliteli gaz nerede satılıyor. Aynı gazları farklı markalar farklı fiyata satıyorlar. Boşuna gidip fazla para niye verelim. Akaryakıt fiyatları uçtu maaşlar yerinde sayıyor. Varsa içeriğini bildiğiniz gaz, yazalım. Katkılı konusu zaten işin diğer yüzü.
Yukarıda iki kere neye göre yazmışım neye göre kime göre yazacaktım kafa doluluğundan öyle çıkmış.
E güzel kardeşim ne güzel diyorsun fiyatlar uçtu diye, lpgyi ekonomi yapsın diye taktırdık, bu subap sorunu zaten eninde sonunda ne yaparsan yap çıkacak. E ne diye gidip pahalısını alacaksın? Ben en ucuzunu alıyorum hep. Avusturya'da oranı farklı ltft yi -%13'ü gördüren gazı kullandım, birşey olmadı. Adı sanı duyulmuş olsun yeter. Milangaz, POgaz, aygaz, aytemiz, lukoil, Total vs... Hangisi denk gelirse.
Pahalısıyla daha fazla km gideceğime ucuzuyla 10 km az gideyim. Performans istiyorsan da 4000 devir üstünü %100 benzin ayarlat. Bende öyle. Hatta tam gazda (pedal konumu %80-90 üstü) benzine geçme gibi bir olay var mı onu araştıracağım.
 

Domestos

JaDeD
Yönetici
Global Moderatör
Amacım performans olsa m3 yerine 1.8 turbo passat alırdım. Demek istediğim şu. Arabalarımız için kaliteli gaz nerede satılıyor. Aynı gazları farklı markalar farklı fiyata satıyorlar. Boşuna gidip fazla para niye verelim. Akaryakıt fiyatları uçtu maaşlar yerinde sayıyor. Varsa içeriğini bildiğiniz gaz, yazalım. Katkılı konusu zaten işin diğer yüzü.
Gaz aynı gaz, kalitesi üç aşağı beş yukarı aynı, hile hurda işi nerede yapılıyor tespit etmek güç... Pompada hava mı basılıyor, yoksa sıcakta genleşiyor mu, genleşmiyor mu depoya ne gidiyor net olarak bilemiyoruz. Fiyatının değişiklik göstermesi, lpg de ayın oyun işlerinin çok olmasından kaynaklı. Birde nakliyesi olduğu için ucuza çok gaz satarak, sürümden kazanırken nakliyeden kaybetmek istemeyen istasyonlar fiyatı yüksek tutuyor ki, atıyorum haftada bir tanker mal getirtmek yerine iki haftada bir tanker getirtiyor gibi...

Hem montajda, hem kullanım da hem de alımda lpg işi dipsiz kuyu bence. Çok takılmamak gerekiyor, yoksa afr ayarına kadar varır iş... :)

Zararı var mı? Çok
Faydası var mı? Çok

:)

Ne serden geçiyoruz, ne yardan hesabı oluyor artık... Bizi adam gibi motor yakıtı kullanmak yerine daha az adam yakıtı olan lpg'ye mahkum edenler utansın tabi utanacak yüz, düşünecek kafa varsa... :(
 

tansu87

Katılımcı
Konum
İstanbul
Araç Markası
2010 Mazda 3 İmp.
Araç Renk ve Tip
Alüminyum Gri - HB
  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan
  • #18
Yukarıda iki kere neye göre yazmışım neye göre kime göre yazacaktım kafa doluluğundan öyle çıkmış.
E güzel kardeşim ne güzel diyorsun fiyatlar uçtu diye, lpgyi ekonomi yapsın diye taktırdık, bu subap sorunu zaten eninde sonunda ne yaparsan yap çıkacak. E ne diye gidip pahalısını alacaksın? Ben en ucuzunu alıyorum hep. Avusturya'da oranı farklı ltft yi -%13'ü gördüren gazı kullandım, birşey olmadı. Adı sanı duyulmuş olsun yeter. Milangaz, POgaz, aygaz, aytemiz, lukoil, Total vs... Hangisi denk gelirse.
Pahalısıyla daha fazla km gideceğime ucuzuyla 10 km az gideyim. Performans istiyorsan da 4000 devir üstünü %100 benzin ayarlat. Bende öyle. Hatta tam gazda (pedal konumu %80-90 üstü) benzine geçme gibi bir olay var mı onu araştıracağım.
Bence mps al ☺ Sen dip gaz yapıyosun ama ben yapmıyorum. Geçen adam paylaşmış. “Lpg ayarı” facebook’ta grupları var. Opel (subap sorunlulardan) 80 bin km lpg kullanımı. Hala kompresyon değerlerinde sorun yok. Doğru ayar ve sakin kullanımla subap sorunu geciktiriliyor. Bu ayrı konu tabi.

Neyse. Sonuç alamadık. Bp’den alıyorum gazı. Katkılı mı katkısız mı cezayir mi iran mı rus mu bilmiyorum.
 

MutluTEKİR

Aktif
Konum
Karabük
Araç Markası
2010 Mazda3 125000km
Araç Renk ve Tip
Granit Gri - Sedan
Bence mps al ☺ Sen dip gaz yapıyosun ama ben yapmıyorum. Geçen adam paylaşmış. “Lpg ayarı” facebook’ta grupları var. Opel (subap sorunlulardan) 80 bin km lpg kullanımı. Hala kompresyon değerlerinde sorun yok. Doğru ayar ve sakin kullanımla subap sorunu geciktiriliyor. Bu ayrı konu tabi.

Neyse. Sonuç alamadık. Bp’den alıyorum gazı. Katkılı mı katkısız mı cezayir mi iran mı rus mu bilmiyorum.
Lpg lpgdir. daha kalitelisi daha kalitesizi olmaz. Bütan propan oranı farklı olanları vardır.
Aynen subapda sakin kullanmak önemli, dipgaz yapmıyorsan sıkıntı yaşamazsın uzun yıllar. O nedenle de kaliteli de olsa öyle bir gaza ihtiyacın yok. Hangisi ucuzsa koy git. Bizim motorlar dizel gibi değil ki kötü mazot alınca tıkansın enjektörü vs. Benzinli atmosferik motorlar dayanıklıdır. ;)
 

tansu87

Katılımcı
Konum
İstanbul
Araç Markası
2010 Mazda 3 İmp.
Araç Renk ve Tip
Alüminyum Gri - HB
  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan
  • #20
Lpg lpgdir. daha kalitelisi daha kalitesizi olmaz. Bütan propan oranı farklı olanları vardır.
Aynen subapda sakin kullanmak önemli, dipgaz yapmıyorsan sıkıntı yaşamazsın uzun yıllar. O nedenle de kaliteli de olsa öyle bir gaza ihtiyacın yok. Hangisi ucuzsa koy git. Bizim motorlar dizel gibi değil ki kötü mazot alınca tıkansın enjektörü vs. Benzinli atmosferik motorlar dayanıklıdır. ;)
napim, vereyim mi küsküyü kadoil'den :) 3,20'ye satıyor evin hemen yanında :)
 
Üst Alt