Ev Halleri

Bayraktar

ve Cemşid...
Yönetici
Moderatör
Konum
İzmir
Araç Markası
626 GE / 1997
Araç Renk ve Tip
Beyaz / Sedan
Sagolun ilginiz icin
Sahiplenmeyi dusundugumuz (3 yıl önce), karar verdigimiz ( 4 ay önce) ve cesaret ettigimiz (3 ay önce) ilk andan itibaren kesinlikle bahcede bakacagimizi dusunerek hareket etmistik.

Fakat bize geldiginde sadece 1 aylikti, birakin bahcede kalmayi biberonla besliyorduk. Haliyle evde bakmaya basladik ama zamani geldiginde duygusal davranmayaip mutlaka bahceye cikaracagiz diye kararlastirdik.

Okudugum, sordugum, ogrendigim kadariyla 6 aydan itibaren evden bahceye cikariliyormus cinsine de bagli olarak. Bizimkini mayis gibi havalar da isininca cikaririm diye dusunuyordum ama buyume hizi inanilmaz. Tuvalet egitimi yuzde 80lerde takildi kaldi, koltuklari yuvasi olarak sahiplenmeye basladi, kisacasi evimizin salon ve acik mutfaktan okusan alt katini tamamen ele gecirdi. Misafir dahi cagiramaz olduk. Cins olarak da hayli hareketli, eve sigamaz hale geliyor daha da buyudukce.

Son 1 aydir once esim sonra da ben 15er gun izin denk getirdik ve ciddi sekilde ilgilendik. Fakat pazartesiden itibaren bu durum sona erecek ve aksam 5e kadar evde hapis kalacak. Ben de bahceye cikarma cakismalarina hiz kazandirdim bu sorunu derhal cozmek icin.

Bugun disardaki ilk gunu ve gayet guzel gidiyor. Saniyeler suren ufak tefek sizlanmalari haricinde buyuk bir aglama havlama sorunu yok. Gelene gecene, kediye, çöp kamyonuna falan havliyor, onlar normal zaten Esas mevzu geceyi nasil gecirecegimiz...

Cam silme olayina gelince butun camlar ona feda olsun, varsin kirli olsun. Etrafta eski ayakkabilarim dahil parcalayabilecegi doku malzeme var, hic sikinti degil. Zaten tum kiyafeylerim de birir ikiser delik aciyor yavas yavas

Tek derdim disarda ozgur ve rahat olmaya alismasi, bunun onun iyiligine oldugunu anlamasi. Zaten terkedilmedigini gostermek icin 2 saatte bir yanina gidip seviyorum, odul veriyorum biraz oynuyorum. Gece de 2-3 defa yapmayi dusunuyorum.

Şöyle bi baktım da yazdıklarıma, dertsiz başımıza dert almışız resmen
Evinizin bahçeli olması çok büyük avantaj. Tüm gün yalnız kalsa da ilgilenecek bir şeyler bulur bahçede; en azından dairede hapis edilmiş gibi can sıkıntısı yaşamaz ki bu şekilde dört duvar arasında yalnız bırakılarak hayvan beslemenin arkasında durmuyorum şahsen.

Bu yaşlarda fazlasıyla oyuncu oluyorlar o yüzden zapt etmek de zor oluyor, bu durumda da kimi zaman yine sert davranışlarda bulunmak zorunda kalınıyor, istemesek de... Sonrasında kendisi öğreniyor haliyle. Tuvalet eğitimi tam olarak oturması için 8-10 ay geçebilir. Sonrasında evin içinde tuvalet için ayrılmış bir yer olsa bile kesinlikle ve kesinlikle dışarıda yapmaya başlıyorlar ve dışarıya çıkacakları zamana kadar tutabiliyorlar. ;) Çok acil durumlar olursa şayet kapıya gidip havlar, hatta gece ortalığı ayağa kaldırır; hala dışarı çıkarmamışsanız bundan sonra günah ondan gider. :D

Köpeklere isterseniz 10 dönümlük yer verin yine de onların mutlu olduğu yer 1 metrekare de olsa sahiplerinin yanı oluyor. O yüzden gündüzleri salın dışarılarda takılsın ama gece varsın kalsın içeride... Misafir geldiğinde bahçeye çıkarır veya köşede bir yere geçici olarak bağlayabilirsiniz. :D
 
Konum
Muğla - Marmaris
Araç Markası
2014 Mazda 3
Araç Renk ve Tip
Kırmızı HB
Sagolun ilginiz icin
Sahiplenmeyi dusundugumuz (3 yıl önce), karar verdigimiz ( 4 ay önce) ve cesaret ettigimiz (3 ay önce) ilk andan itibaren kesinlikle bahcede bakacagimizi dusunerek hareket etmistik.

Fakat bize geldiginde sadece 1 aylikti, birakin bahcede kalmayi biberonla besliyorduk. Haliyle evde bakmaya basladik ama zamani geldiginde duygusal davranmayaip mutlaka bahceye cikaracagiz diye kararlastirdik.

Okudugum, sordugum, ogrendigim kadariyla 6 aydan itibaren evden bahceye cikariliyormus cinsine de bagli olarak. Bizimkini mayis gibi havalar da isininca cikaririm diye dusunuyordum ama buyume hizi inanilmaz. Tuvalet egitimi yuzde 80lerde takildi kaldi, koltuklari yuvasi olarak sahiplenmeye basladi, kisacasi evimizin salon ve acik mutfaktan okusan alt katini tamamen ele gecirdi. Misafir dahi cagiramaz olduk. Cins olarak da hayli hareketli, eve sigamaz hale geliyor daha da buyudukce.

Son 1 aydir once esim sonra da ben 15er gun izin denk getirdik ve ciddi sekilde ilgilendik. Fakat pazartesiden itibaren bu durum sona erecek ve aksam 5e kadar evde hapis kalacak. Ben de bahceye cikarma cakismalarina hiz kazandirdim bu sorunu derhal cozmek icin.

Bugun disardaki ilk gunu ve gayet guzel gidiyor. Saniyeler suren ufak tefek sizlanmalari haricinde buyuk bir aglama havlama sorunu yok. Gelene gecene, kediye, çöp kamyonuna falan havliyor, onlar normal zaten Esas mevzu geceyi nasil gecirecegimiz...

Cam silme olayina gelince butun camlar ona feda olsun, varsin kirli olsun. Etrafta eski ayakkabilarim dahil parcalayabilecegi doku malzeme var, hic sikinti degil. Zaten tum kiyafeylerim de birir ikiser delik aciyor yavas yavas

Tek derdim disarda ozgur ve rahat olmaya alismasi, bunun onun iyiligine oldugunu anlamasi. Zaten terkedilmedigini gostermek icin 2 saatte bir yanina gidip seviyorum, odul veriyorum biraz oynuyorum. Gece de 2-3 defa yapmayi dusunuyorum.

Şöyle bi baktım da yazdıklarıma, dertsiz başımıza dert almışız resmen
Evinizin bahçeli olması çok büyük avantaj. Tüm gün yalnız kalsa da ilgilenecek bir şeyler bulur bahçede; en azından dairede hapis edilmiş gibi can sıkıntısı yaşamaz ki bu şekilde dört duvar arasında yalnız bırakılarak hayvan beslemenin arkasında durmuyorum şahsen.

Bu yaşlarda fazlasıyla oyuncu oluyorlar o yüzden zapt etmek de zor oluyor, bu durumda da kimi zaman yine sert davranışlarda bulunmak zorunda kalınıyor, istemesek de... Sonrasında kendisi öğreniyor haliyle. Tuvalet eğitimi tam olarak oturması için 8-10 ay geçebilir. Sonrasında evin içinde tuvalet için ayrılmış bir yer olsa bile kesinlikle ve kesinlikle dışarıda yapmaya başlıyorlar ve dışarıya çıkacakları zamana kadar tutabiliyorlar. ;) Çok acil durumlar olursa şayet kapıya gidip havlar, hatta gece ortalığı ayağa kaldırır; hala dışarı çıkarmamışsanız bundan sonra günah ondan gider. :D

Köpeklere isterseniz 10 dönümlük yer verin yine de onların mutlu olduğu yer 1 metrekare de olsa sahiplerinin yanı oluyor. O yüzden gündüzleri salın dışarılarda takılsın ama gece varsın kalsın içeride... Misafir geldiğinde bahçeye çıkarır veya köşede bir yere geçici olarak bağlayabilirsiniz. :D
Benim de icim el vermiyor zaten benden uzakta mahsun kalmasına ama alismasi icin ikimizin de fedakarlik yapmasi gerekli. Gunun yarisini ust kattan onu izleyerek gecirdim zaten, ne yapiyor diye merak icindeyim surekli. Bir kere alistiktan sonra iceri almakta problem yok bence de ama once egitim! Oncelikle yeni evini benimsemeli ve alismalı. Sonra hep beraberiz yine zaten

Tuvaletlerini ay+2 saat kadar tutabiliyorlarmis, bizimkine 4 aylik desek azami 6 saat tutabiliyor olsa, o da haklı kendince
 

Erçay

Katılımcı
Konum
Ankara
Araç Markası
2006 Mazda 3
Araç Renk ve Tip
Siyah - Sedan
Bugün ise proje amaçlı aldığım ama şuan için ev ahalisinin (özellikle kızımın) kullanımımda olan Nexus 7 tableti onardım. Tablet açılmıyor ve şarj almıyordu. Şarj girişini ölçtüm fakat bir arıza tespit edemedim. Batarya giriş noktalarında da bir sıkıntı yoktu. Ben de bataryanın tamamen bitiği için kendini şarj edemediğini tahmin ettim ve bataryayı tamamen sökerek, kuruduğum basit düzenek ile haricen yarım saat şarj ettim. Tabletin açılmama ve şarj olmama sorunu halloldu.
5485BFE7-7D61-4197-8F78-789B2DB81C34.jpeg
28F7B5DE-003B-43F6-BA6F-AD4A2B1BE999.jpeg
21F58E2B-A2F9-46FD-ABEF-C47BB3FC3AE1.jpeg
 

ALPEREN58

•°•°• Mehmet •°•°•
Konum
Bursa
Araç Markası
1999 Mazda 323F Astina
Araç Renk ve Tip
Kahverengi-Şampanya
@Erçay 'ın PlayStation kolundaki başarılı modifiyesini gördükten sonra @Bayraktar başkanımdan değişik eklemeler bekliyorum.
Örnek:
1. Siteme duyarlı "Kol bozuk değil, sen oynayamıyorsun kardeşim" kayan yazı eklentisi
2. Kıbleyi gösteren eklenti
3. Patenti @Domestos Veli Ağabey'e ait olan "Beyazdan çok sarıya çalan ama sanki beyaza daha yakın olan" tuş içine gömülü LED aydınlatma sistemi
4. Terleten ellere su fışkırtan fışkiye eklentisi
5. Oyunu kapatıp odadan çıkana kadar bizi uğurlayan "Fallow me room" eklentisi
6. Oyun esnasında gerçek dünyadan kopan kullanıcıyı anlık titreşimle uyaran " Yakıta zam geldi" eklentisi
7. Futbol oyunları için harici skor gösterge eklentisi
 

Domestos

(Veli Azak)
Yönetici
Global Moderatör
Konum
Aydın-Merkez
Araç Markası
Mitsubishi Space Star
Araç Renk ve Tip
Bakır Kırmızı-MPV
Çamaşır makinesi yaklaşık 2-3 aydır özellikle sıkmaya geçince "jet havalanıyor" gibi aşarı ses çıkartıyordu, geçen hafta servis çağırdım, baktı kontrol etti ve rulmanları değişecek fiyat 200 lira dedi... Yapacak başka bir şey yok tamam yap dedim ama bir haftadır ses seda yok. Bir kaç video izledim ama ne kadar yardımcı olur veya altından kalkabilir miyim? Diye düşünürken, aklıma Garaj Ailesine danışmak geldi. :)

Elimden ufak tefek işler gelir ama başına geçsem ben bu rulman değişimini yapabilir miyim?

:rolleyes::islik:
 

Bayraktar

ve Cemşid...
Yönetici
Moderatör
Konum
İzmir
Araç Markası
626 GE / 1997
Araç Renk ve Tip
Beyaz / Sedan
Çamaşır makinesi yaklaşık 2-3 aydır özellikle sıkmaya geçince "jet havalanıyor" gibi aşarı ses çıkartıyordu, geçen hafta servis çağırdım, baktı kontrol etti ve rulmanları değişecek fiyat 200 lira dedi... Yapacak başka bir şey yok tamam yap dedim ama bir haftadır ses seda yok. Bir kaç video izledim ama ne kadar yardımcı olur veya altından kalkabilir miyim? Diye düşünürken, aklıma Garaj Ailesine danışmak geldi. :)

Elimden ufak tefek işler gelir ama başına geçsem ben bu rulman değişimini yapabilir miyim?

:rolleyes::islik:
Zamanın, alet edevatın varsa dene bence abi. Olmazsa, hazır anneler günü de geliyor, çocukların nezdinde annelerine yeni bir makine hediye etmiş olursun. :cool:
Rulmanın markası önemli. NSK marka alabilirsin mesela. :p
 

Domestos

(Veli Azak)
Yönetici
Global Moderatör
Konum
Aydın-Merkez
Araç Markası
Mitsubishi Space Star
Araç Renk ve Tip
Bakır Kırmızı-MPV

slymncmgz

Katılımcı
Konum
Ankara
Araç Markası
Mazda3 2014 PowerSense
Araç Renk ve Tip
Kırmızı-Sedan

Domestos

(Veli Azak)
Yönetici
Global Moderatör
Konum
Aydın-Merkez
Araç Markası
Mitsubishi Space Star
Araç Renk ve Tip
Bakır Kırmızı-MPV
Yaparsınız abi, sadece zaman ayırmak ve söküp takarken sabırlı olmak gerek, her aşamayı fotoğraflayıp geri toplarken kontrollü gitmek gerek.
Bir kaç yerde, rulmanı sökmenin ve geriye takmanın (çakmanın) zor olduğunu okudum bu yüzden tırstım hocam... Zaten, rulmanı gerektiği gibi takamazsam, değişim yapmanın bi anlamı kalmayacak, üç gün sonra o rulman da cortlamış olacak... Müsait bi zamanda en azından söküp bakmayı düşünüyorum, bir kaç yerde de basit yerde rulmanın olduğunu gördüm, eğer o şekilde çıkarsa yırttık, değilse B planı... :)
 

slymncmgz

Katılımcı
Konum
Ankara
Araç Markası
Mazda3 2014 PowerSense
Araç Renk ve Tip
Kırmızı-Sedan
Bir kaç yerde, rulmanı sökmenin ve geriye takmanın (çakmanın) zor olduğunu okudum bu yüzden tırstım hocam... Zaten, rulmanı gerektiği gibi takamazsam, değişim yapmanın bi anlamı kalmayacak, üç gün sonra o rulman da cortlamış olacak... Müsait bi zamanda en azından söküp bakmayı düşünüyorum, bir kaç yerde de basit yerde rulmanın olduğunu gördüm, eğer o şekilde çıkarsa yırttık, değilse B planı... :)
Maksimum 30 tl daha kayıp olur :D Çakarken üzerine tahta takoz koyup tahtaya vurun, zarar görmez o zaman
 

ALPEREN58

•°•°• Mehmet •°•°•
Konum
Bursa
Araç Markası
1999 Mazda 323F Astina
Araç Renk ve Tip
Kahverengi-Şampanya
@Domestos Veli Abi babam orada olacaktı hey gidi hey sunroof bile eklerdi makineye. 0-1000 devir 5 saniyeye inerdi:) Büyük sabır ve cesaret işi. Ama parça olduktan sonra yaparsın bence.
 
Üst Alt